Recenzie Neadaptații magici de Neil Patrick Harris

Neadaptații magici este primul volum din aceeași serie semnată de Neil Patrick Harris. Dacă numele autorului îți sună cunoscut, dă-mi voie să îți amintesc faptul că este actor și că cel mai probabil ți-l amintești din serialul de comedie How I Met Your Mother.

Povestea din Neadaptații magici este inspirată chiar de copilăria autorului, iar dacă ești fan HIMYM, vei observa că personajul Barney, asemenea protagonistului din cartea de față, este îndrăgostit de trucurile de magie.

copertă Neadaptații magici

Recenzie Neadaptații magici

Protagonistul acestei cărți este Carter, un băiețel blond, inteligent și pasionat de trucurile de magie. Curajul, bunătatea și perseverența le-a moștenit de la părinții săi, însă soarta i-a răpit pe aceștia și astfel micul Carter a rămas în grija unchiului Sly. De la acesta a deprins calități precum viteză, dibăcie și atenția deosebită la detalii. Din fericire, nu a moștenit și viclenia lui Sly…

Carter se folosește de magie pentru a-i face pe cei din jur să zâmbească, iar trucurile pe care le execută îi aduc și ceva bănuți, însă situația lui materială nu este una favorabilă. Unchiul Sly folosește magia pentru a fenta, pentru a fura și pentru a obține bani într-un timp relativ scurt, fără prea mult efort.

Sătul de fuga de autorități sau de cei păcăliți de unchiul Sly, Carter decide să fugă. Astfel, protagonistul ajunge să își petreacă nopțile prin parcuri și să caute mâncare pentru a supraviețui. Însă viața lui se va schimba complet în momentul în care va cunoaște alți copii pasionați de magie, alături de care va forma un grup intitulat neadaptații magici.

Magia poate însemna, pentru oameni diferiţi, lucruri diferite. Pentru unii, înseamnă să scoţi un iepure din joben sau să tai pe cineva în două cu fierăstrăul şi apoi să-l lipeşti la loc (dacă ai noroc). Pentru alţii, e magică o zi răcoroasă de toamnă ori îmbrăţişarea blândă a cuiva drag. Pentru mine, pot fi magice o poveste, un joc, o ghicitoare sau o surpriză care mă lasă cu răsuflarea tăiată, încât să nu pot să zic nici mâlc.

O poveste despre importanța prieteniei

Neadaptații magici este în definitiv o poveste pentru copii, dar care poate fi citită de oricine crede câtuși de puțin în magie. Nu neapărat în trucuri, cât în magia cuvintelor, a gesturilor, sau chiar în magia primei iubiri. Asemeni unei povești de basm, povestea lui Carter impresionează prin sinceritate, puterea de a se ridica în cele mai grele momente, dar mai ales prin frumusețea prieteniilor pe care reușește să le lege prin intermediul magiei.

Recomand această carte cititorilor cărora le place să se întoarcă în copilărie prin intermediul lecturii. Este o poveste interesantă, plină de umor și de situații care te vor ține cu sufletul la gură, cu condiția să uiți pentru câteva ore ce vârstă ai și să te lași cucerit de magie.

Cartea a apărut în țara noastră în 2019 la editura Arthur și o găsiți în colecția Orange fantasy, atât în format paperback, cât și hardcover. Lectură plăcută!

About Author

andreea