Interviu – Echipa Booknation despre comunitate, recenzii și succesul în online

Interviu – Echipa Booknation despre comunitate, recenzii și succesul în online

Booknation și Cartepedia fac deja echipă de ani buni. Ei ne ajută să promovăm lectura și proiectele Cartepedia, iar noi la rândul nostru ne bucurăm de recenziile făcute de echipa Booknation și lunar facem recomandări în secțiunea de booklist-uri.

Cu siguranță avem multe de învățat de la ei și tocmai de aceea le-am propus acest interviu, prin care ne dorim să aflăm secretele unui blog de succes. Există oare o rețetă de succes? Mai citesc oamenii bloguri? Aflăm imediat!

Interviu cu echipa Booknation

Pentru început, ne puteți spune câți oameni sunt în prezent în echipa Booknation? Și cel mai important, mai primiți oameni noi în echipa de recenzii? Cu siguranță avem printre cititori oameni interesați de acest aspect.

Booknation: Echipa noastră numără peste 30 de redactori și avem loc pentru oricine iubește lectura, citește constant și dorește să împărtășească idei și cărți bune comunității noastre. Avem un formular pentru înscriere în direcția aceasta.

Care este cel mai popular articol de pe Booknation sau cea mai populară categorie? Ce preferă cititorii Booknation? Recenzii de cărți, interviuri cu autori sau să fie oare listele de cărți?

Booknation: Cu toate că recenziile sunt numeric mai multe și au parte de mai mulți cititori, Booklist-urile sunt și ele căutate de către iubitorii de carte pentru noi idei. Interviurile au parte de o altă categorie de cititori, mai ales că noi ne concentrăm mult pe autori români care nu au făcut o carieră din scris. Aici vorbim de comunitățile mici din jurul autorilor care se bucură se descopere lucruri noi despre aceștia – mai ales că mulți nu au avut parte vreodată de un interviu. Orice autor care se găsește sau nu (încă) pe Cartepedia ne poate contacta pentru un interviu gratuit.

Din punctul vostru de vedere, cât la sută contează conținutul (recenzii, articole, interviuri) și cât contează partea de SEO? Putem spera la un blog de succes fără câteva cunoștințe minime de SEO?

Booknation: Dacă succesul se referă și la popularitate, atunci e nevoie de cunoștințe minime de SEO și de un plan gândit pe termen lung. Însă mai important este ca cel care comunică să o facă atractiv. Și asta e o artă.

Ne puteți povesti una dintre cele mai frumoase experiențe de la înființarea Booknation?

Adrian Stepan – Founder Booknation: Ne-am bucurat să vedem și să promovăm autori crescând de la zero. Ne-am bucurat la fiecare dintre sutele de colete trimise în țară cu cărți câștigate și la fiecare mesaj plin de surprindere și entuziasm din partea cititorilor noștri. Ne-am bucurat când împreună cu cititorii noștri am strâns cărți pentru a le dona unei școli – chiar mă mir că nu am făcut hernie de la cutiile de zeci de kg pe care le-am cărat de la curier în săptămâna campaniei. Au fost 7 ani frumoși.

Pe Facebook aveți peste 60.000 de urmăritori, peste 30.000 de urmăritori pe Instagram, iar pe blog peste 200.000 de vizitatori lunari, plus un grup de Facebook cu 47.000 de membrii. Wow! Vă simțiți vreodată copleșiți de aceste cifre?

Adrian Stepan – Founder Booknation: Eu personal nu mă simt, tocmai pentru că-s omul cu cifrele în echipă și în spatele cifrelor au fost planuri de lungă durată pe care le-am pus împreună în aplicare. Undeva în capul meu suntem tot la început.

Știm că o parte din membrii echipei Booknation au și blog personal, așa că nu putem să ne abținem și să nu întrebăm: Mai citesc oamenii bloguri? Noi suntem de părere că da și acesta este și motivul pentru care ne-am aventurat pe acest nou tărâm. Ce ați recomanda voi unei persoane care se gândește acum la deschiderea unui blog despre cărți?

Booknation: Da, se citește și avem colegi care și-au deschis în timp și blogul personal după experiența dobândită cu noi. Unii au ales să plece, alții să o facă în paralel. Informația scrisă nu va dispărea niciodată, chiar dacă video/audio sunt consumate tot mai mult. Și asta tocmai pentru că textul este parcurs și asimilat într-un mod, iar video/audio în alt mod. Într-un articol pe blog poți sări de la headline la headline, până când dai de ce te interesează sau îți captează atenția. Poți fi mai selectiv. Poți parcurge mai multă informație, mai rapid.

Un sfat pentru bloggerii noi? Să se comporte cu blogul ca și cu un copil: să îi dea să mănânce regulat, să citească ce înseamnă să crești un blog și să aibă răbdare, orice obiectiv și-ar seta.

Cărțile fac parte din viața noastră de zi cu zi și fără ele am fi cu siguranță mai plictisiți și nu am avea atât de multe cunoștințe. Ce înseamnă cărțile pentru voi? Cum ați descrie pasiunea pentru lectură în câteva cuvinte?

Booknation: Descoperirea scrisului cred că este cea mai mare descoperire a umanității. Faptul că poți arhiva gânduri și idei la care ai lucrat, dobândindu-le cu efort și sânge uneori, pentru a le da mai departe următoarei generații mi se pare genial, dincolo de banalitatea sau lipsa de respect cu care privim astăzi cartea ca societate. Iar pasiunea de lectură e doar încă o foame care trebuie stinsă constant.

Și dacă tot vorbim despre cărți și scris, ne puteți oferi câteva sfaturi pentru momentele în care ne simțim lipsiți de inspirație? Cu toții trecem prin astfel de momente, dar suntem curioși să aflăm cum  faceți voi față momentelor lipsite de inspirație?

Booknation: Când lipsește inspirația pentru a scrie pe blog cel mai probabil e că subiectul e nepotrivit pentru tine. De luat în calcul pe viitor. Totuși, ca să ieși din impas, e util să te concentrezi pe ce ar mai vrea să citească cel care vine pe blog și să cauți subiecte conexe, eventual să faci un plan editorial cu subiecte pe care le poți aborda în următoarea perioadă. Am observat că e mai util să te concentrezi de exemplu o oră, continuu, pentru a găsi subiecte/idei pe care să le folosești ulterior în articole, decât să stai de fiecare dată să sapi când  lucrezi la un articol nou.

Un sfat foarte bun pe care cu siguranță îl vom pune și noi în aplicare când vom rămâne fără inspirație pentru articolele de pe blog. În încheiere, ne puteți lăsa un mesaj pentru cartepedienii care ne citesc?

Booknation: Citiți și cărți ”utile”, și cărți de ”divertisment”, dar nu pierdeți mult timp cu cele care nu vă plac. Dacă nu merge, te desparți de ea și o faci cadou cuiva care poate o va aprecia. Viața e prea scurtă ca să pierdem timp.

Mulțumim echipei Booknation pentru acest interviu și nu uitați să îi urmăriți pe Instagram și să le citiți materialele de pe site. Iar dacă vă plac interviurile de pe blog, nu uitați să verificați și restul articolelor din această categorie.

About Author

andreea


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *